Proč Dobré ráno, Česko
Iniciativa reaguje na slabé vnímání Česka v zahraničí, které dlouhodobě ukazují sociologické průzkumy. Česko si svět v pozitivním světle spojuje především s přírodou, kulturním dědictvím a pivní tradicí. Podstatně menší část zahraniční veřejnosti si nás ale dokáže spojit například s inovacemi, vědou nebo bezpečím.
Kdo za iniciativou stojí
Proces tvorby jednotné identity strategicky řídí Ministerstvo zahraničních věci. Iniciativu Dobré ráno, Česko koordinují Česká centra společně s propagačními agenturami státu CzechInvest, CzechTourism, CzechTrade, Dům zahraniční spolupráce a Národní sportovní agentura. Mezi aktivní partnery iniciativy patří podnikatelská platforma Druhá ekonomická transformace. Participativní koncept vytvořila Nadace Blížksobě a analytický ústav STEM.
Jedná se o apolitickou iniciativu, která vychází z expertního know-how a inspiruje se v zemích, které úspěšně prošly podobným procesem (např. Nizozemsko, Finsko nebo Estonsko).
Cíle
Možná se jako národ někdy neshodneme. Všichni ale chceme, aby naše země prosperovala, aby se jejím občanům dařilo a aby mohli naplňovat své sny a ambice. Naším cílem je vybudovat dlouhodobou, promyšlenou a důvěryhodnou komunikační strategii pro prezentaci Česka nejen v zahraničí, odborně známá pod názvem národní branding, která bude využitelná napříč sektory a bude zároveň mezigenerační. První fází je zapojení veřejnosti a sběr dat, která umožní potřebnou analýzu pro další kroky. Tato strategie ve finále přinese hmatatelné výsledky v oblasti exportu, turismu, investic, ale i sebevědomí občanů a kvality veřejné debaty.